Η Μαντλέν Πεϊρού σημειολογεί στους όρους της απλότητας που αναζήτησε στο νέο της άλμπουμ «Secular Hymns», δηλώνει: «Έχω περάσει αρκετό χρόνο σε εκκλησίες. Το περιβάλλον τους με κινητοποιεί. Το νέο άλμπουμ ηχογραφήθηκε σε μία από αυτές, στο  Oxfordshire στη Βρετανία. Το ζητούμενο αυτή τη φορά, περισσότερο από ποτέ στο παρελθόν, ήταν να επιστρέψουμε στην ουσία της μουσικής. Το νέο άλμπουμ έχει ελάχιστες πινελιές μουσικής τεχνολογίας.  Ήθελα ήχο από μουσικούς που παίζουν πραγματικά όργανα. Δεν με ενδιαφέρουν τα ακουστικά κόλπα που μπορεί να σου προσφέρει ένα επαγγελματικό στούντιο ηχογραφήσεων».

Η Μαντλέν Πεϊρού, η Γαλλοαμερικανίδα τραγουδίστρια της τζαζ, αυτή τη φορά θέλει ν’ ακουστεί όσο πιο μπλουζ μπορεί. Την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου θα είναι στην Αθήνα. Θα εμφανιστεί σ’ ένα χώρο που της πάει πολύ. Στο «PassPort» στον Κεραμεικό.

Όπως και στα προηγούμενα έτσι και αυτή τη φορά η Πεϊρού δίνει την δική της ερμηνευτική πινελιά αντλώντας έμπνευση από την άπατη κολυμπήθρα του μπλουζ. Διασκευάζει το χιτ «Got You On My Mind» που έκανε το 1952 ο Joe Greer ως το «If The Sea Was Whiskey» του Willie Dixon. Διασκευάζει και Tom Waits («Tango Till They’re Sore»), διασκευάζει και Allen Toussaint (“Everyhing I Do Gonh Be Funky (From Now On)».

«Η μουσική που μου αρέσει είναι απλή. Και δεν χρειάζομαι μια στρατιά οργάνων να την ερμηνεύσω. Έχω παίξει μουσική στον δρόμο για απλούς περαστικούς. Εκεί, μία φωνή και μια κιθάρα μπορούν να κάνουν όλη τη δουλειά. Το νέο άλμπουμ είναι ηχογραφημένο πάνω σ’ αυτή τη λογική».

Το «Secular Hymns» βρίσκει για πρώτη φορά την Πεϊρού σε ρόλο παραγωγού. Και η παραπάνω φράση της περικλείει όλο το νόημα της λογικής που ήθελε να περάσει στην ηχογράφηση των τραγουδιών που ερμηνεύει. Μία νορμανδικού τύπου εκκλησία του 12ου αιώνα στους αγρούς της Αγγλίας μεταμορφώθηκε σε στούντιο για όσο καιρό διήρκεσαν οι ηχογραφήσεις του άλμπουμ της.

Η Πεϊρού δεν είναι μια τυπική  τζαζ–μπλουζ τραγουδίστρια. Και, ακόμα περισσότερο, δεν θα την έλεγες ως τυπική Αμερικανίδα τραγουδίστρια. Πριν μεγαλώσει, πολύ πριν γίνει 18 ετών, βρέθηκε από τη ζεστή Καλιφόρνια στο Παρίσι. Ήταν μόλις 16 ετών όταν έκανε περιοδεία με συγκρότημα. Οι The Lost & Wandering Blues and Jazz Band ήταν μια μπάντα μουσικών του δρόμου. Όταν έλεγαν «Πάμε περιοδεία στην Ευρώπη» εννοούσαν πως θα έπαιζαν σε πάρκα, πρόχειρες παμπ, σταθμούς τρένων.

Στα χρόνια που ακολούθησαν η Πεϊρού κατάφερε να γίνει γνωστή σ’ έναν κύκλο μουσικών παραγωγών. Ήταν σαν ο πυρήνας των ανθρώπων που κινούσαν τη μουσική να γνώριζαν το ταλέντο της. Η ίδια όμως ακολουθούσε τη δική της πορεία. Χωρίς χρήματα η νεαρή Πεϊρού έμοιαζε περισσότερο με ατίθασο άλογο παρά με ατίθασο οικόσιτο γατάκι που θα του σέρβιραν τροφή κάθε μεσημέρι την ίδια ώρα. Το πρώτο άλμπουμ της «Dreamland» κυκλοφόρησε το 1996. Και το δεύτερο «Careless Love» το 2004, ξεπέρασε σε πωλήσεις το ένα εκατομμύριο αντίτυπα. Τα, πολλά, οκτώ χρόνια που μεσολάβησαν ανάμεσα στην κυκλοφορία τους η  Πεϊρού δοκίμασε πολλούς τρόπους αυτοκαταστροφής. Και βγήκε ζωντανή από εκείνους τους λαβύρινθους διεκδικώντας μία δεύτερη ευκαιρία για καριέρα.

Τα κατάφερε.

Οι New York Times την χαρακτήρισαν Billie Hollyday του 21ου αιώνα. Έχουν άδικο; Ακόμα και αν υπερβάλλουν λέμε πως και τα οκτώ άλμπουμ που έχει κυκλοφορήσει ως σήμερα μάς ταυτοποιούν το αστείρευτο ταλέντο αυτής της συνεσταλμένης τραγουδίστριας.

unnamed-20

Ινφο

  • MADELEINE PEYROUX – “Secular Hymns Tour”
  • Η μικρή πριγκίπισσα της jazz επιστρέφει στην Αθήνα!
  • Παρασκευή, 18 Νοεμβρίου 21:30
    PassPort Κεραμεικός – Kεραμεικού 58 & Μαραθώνος, Αθήνα
    Opening act: Γιάννα Βασιλείου
  • Ώρα έναρξης: 21.30
  • Τιμές εισιτηρίων:
    42 ευρώ – αριθμημένες θέσεις
    33 ευρώ – καθήμενοι (χωρίς αρίθμηση)
    27 ευρώ – όρθιοι
    20 ευρώ – φοιτητικό, άνεργοι
  • Προπώληση εισιτηρίων:
    Public, Media Markt, Seven Spots, Reload, Ευριπίδης Βιβλιοπωλεία
    και τηλεφωνικά στο 11876
    Online sales: www.viva.gr