Marketing 360 – Συνδυάζοντας την τεχνολογία και την κλασική διαφήμιση

Στη σύγχρονη εποχή, η προώθηση πωλήσεων (sales promotion https://letterbox.gr/services/promotion/ ) εξελίσσεται ραγδαία, καθώς οι διάφορες καινοτομίες που προσφέρει σήμερα το διαδίκτυο και η ψηφιακή τεχνολογία έχουν αλλάξει τις συνήθειες των καταναλωτών. Αυτό, έχει αναγκάσει πολλές επιχειρήσεις λιανικής και παροχής υπηρεσιών να αλλάξουν τις τεχνικές που διαφημίζουν τα προϊόντα τους. Ωστόσο, η παραδοσιακή διαφήμιση, όπως η διανομή φυλλαδίων https://letterbox.gr/ και οι έντυπες καταχωρίσεις, φαίνεται να εξελίσσονται με τη χρήση καινοτόμων προϊόντων διαφήμισης.
Η διαφήμιση στη σύγχρονη εποχή δεν χρειάζεται να περιορίζεται αποκλειστικά στην τεχνολογία, ούτε να εγκαταλείπονται οι παραδοσιακές μέθοδοι προώθησης. Ο έξυπνος συνδυασμός και των δύο μπορεί να αυξήσει τη διαδραστικότητα με το κοινό, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα και την απήχηση μιας καμπάνιας. Οι επιχειρήσεις που κατανοούν τη δύναμη αυτού του συνδυασμού και επενδύουν σε καινοτόμες πρακτικές, θα ξεχωρίσουν γρήγορα στον ανταγωνισμό.

Είναι γεγονός ότι οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα ψηφιακά μέσα για την ενημέρωση και την ψυχαγωγία τους. Ακόμα και ένα μεγάλο ποσοστό των αγορών πλέον γίνονται online. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι μηχανές αναζήτησης προσφέρουν μεγαλύτερη ταχύτητα και αμεσότητα, όσον αφορά την αναζήτηση και την αγορά ενός προϊόντος. Ένα απλό φυλλάδιο ή μια αφίσα πλέον δεν προσελκύει τα μάτια του καταναλωτή, ο οποίος έχει συνηθίσει στα βίντεο και την ζωντανή εικόνα των ηλεκτρονικών διαφημίσεων. Παράλληλα, η έντυπη διαφήμιση συχνά θεωρείται παρωχημένη, δαπανηρή και λιγότερο φιλική προς το περιβάλλον. Όμως, δεν παύει να διαθέτει μοναδικά πλεονεκτήματα, όπως η άμεση ενημέρωση για προσφορές προϊόντων, ειδικά σε μικρές γεωγραφικά περιοχές, όπου μπορεί να δραστηριοποιούνται μικρές επιχειρήσεις.

Ένα φυλλάδιο μπορεί να συνδυαστεί με την τεχνολογία, παρουσιάζοντας με QR code περισσότερες πληροφορίες στο κινητό των καταναλωτών και προτρέποντάς τους να επισκεφτούν κάποιο διαδικτυακό κατάστημα ή να κερδίσουν κάποιο κουπόνι έκπτωσης. Οι διαφημίσεις των φωτεινών επιγραφών έχουν αντικαταστήσει τις παραδοσιακές αφίσες και τα μεγάλα banners που κάποτε βλέπαμε στους δρόμους έχουν αντικατασταθεί από μεγάλες φωτεινές επιγραφές που προσφέρουν ένα διαφορετικό θέαμα, ακόμα και με τρισδιάστατες εικόνες, κλέβοντας τα βλέμματα των περαστικών.

Επίσης, η τηλεόραση και το ραδιόφωνο μπορούν ακόμα να αποτελούν δύο από τα κύρια μέσα προώθησης προϊόντων επειδή έχουν τεράστια γεωγραφική απήχηση. Ένα διαφημιστικό μήνυμα που εκπέμπεται από την τηλεόραση, μπορεί να προβληθεί σε εκατομμύρια ανθρώπους την ίδια ώρα. Αντίστοιχα, ένα ηχητικό σποτ μπορεί να ακουστεί πάλι από χιλιάδες ανθρώπους, που είναι συντονισμένοι σε ένα συγκεκριμένο ραδιοφωνικό σταθμό. Το μόνο μειονέκτημα που έχουν τα παραδοσιακά μέσα προβολής και προώθησης είναι ότι τα δεδομένα τους δεν είναι μετρήσιμα, και η επιτυχία τους μπορεί να είναι αμφισβητήσιμη. Το κριτήριο που μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος για να πει ότι μία διαφήμιση στην τηλεόραση είναι επιτυχημένη, είναι από τα ποσοστά πωλήσεων που θα γίνουν σε μία συγκεκριμένη περίοδο.

Άλλα δεδομένα που θα ήταν πολύ χρήσιμα για τις επιχειρήσεις δεν υπάρχουν και δεν μπορούν να αξιοποιηθούν. Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει η ψηφιακή διαφήμιση, μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και τις μηχανές αναζήτησης, που παρέχουν εργαλεία για στοχευμένες καμπάνιες και ανάλυση δεδομένων, από την αλληλεπίδραση με το κοινό. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι διαφημίσεις γίνονται με βάση τη γεωγραφική θέση (geo-targeted ads), και οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσεγγίζουν το κατάλληλο κοινό τη σωστή στιγμή. Ταυτόχρονα, υπάρχει η δυνατότητα να προβληθεί ένα βίντεο ή και ζωντανές αναμεταδόσεις ή πραγματική εικόνα, προσφέροντας τεράστιες δυνατότητες για διαφημιστική προβολή.

Ο συνδυασμός παραδοσιακής και ψηφιακής διαφήμισης σήμερα δεν είναι μόνο εφικτός αλλά δημιουργεί μία πολυδιάστατη στρατηγική sales promotion, που αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα και των δύο μεθόδων. Πολλές εταιρείες κάνουν χρήση και της επαυξημένης πραγματικότητας (AR) σε φυλλάδια προϊόντων και καταλόγους. Για παράδειγμα, μια εικόνα σε ένα φυλλάδιο μπορεί να εμφανίσει ένα βίντεο ή ένα τρισδιάστατο μοντέλο από κάποιο προϊόν, όταν σκαναριστεί με την κάμερα του κινητού.