H Στέγη, μαζί με τους Έλληνες καλλιτέχνες, ταξιδεύει παντού και αυτό το καλοκαίρι και επιστρέφει Σπίτι της τον Σεπτέμβριο με πάρτι έναρξης σεζόν, Δημήτρη Καραντζά, Simon McBurney & Complicité, Λουκία Αλαβάνου, Hypercomf σε συνεργασία με τους Ergon Ensemble και πολλά πολλά ακόμα…

Από Σεπτέμβριο η Στέγη επιστρέφει στο Σπίτι της και ανοίγει τη σεζόν 23/24 με το καθιερωμένο πάρτι της στις 26 Σεπτεμβρίου.

Ακολουθεί η πρεμιέρα του νέου έργου του Δημήτρη Καραντζά, Το Σπίτι, στις 30 Σεπτεμβρίου στη Μικρή Σκηνή, όπου ο σκηνοθέτης καταπιάνεται μετά από δώδεκα χρόνια με τη συγγραφή δικού του έργου και σκηνοθετεί την Αλεξία Καλτσίκη και τον Φιντέλ Ταλαμπούκα σε μια περφόρμανς-παραβολή για τη βία, τον εθισμό στην εικόνα και την κατάργηση των ψευδαισθήσεων ή, αλλιώς, για την πραγματικότητα που, ό,τι κι αν κάνεις για να την αποφύγεις, αργά ή γρήγορα θα έρθει να σε βρει.

Η Κεντρική Σκηνή της Στέγης ανοίγει στις 4 Οκτωβρίου με τη νέα παραγωγή της εμβληματικής αγγλικής ομάδας Complicité, σε σκηνοθεσία του Simon McBurney, ο οποίος μας συνάρπασε το 2016 με το θέαμα-εμπειρία The Encounter. Η νέα τους παράσταση, Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νεκρών, είναι ένα αστυνομικό θρίλερ, μαύρη κωμωδία και, μαζί, οικολογικό μανιφέστο, μια αποθέωση του σωματικού θεάτρου και της πολυφωνικής αφήγησης που βασίζεται στο ομώνυμο πολυμεταφρασμένο μυθιστόρημα της βραβευμένης με Νόμπελ Λογοτεχνίας, Όλγκα Τοκάρτσουκ.

Στις 10 Οκτωβρίου, ο εκθεσιακός χώρος στο -1 της Στέγης γεμίζει με θόλους και υποδέχεται την εγκατάσταση της Λουκίας Αλαβάνου, Αναζητώντας τον Κολωνό, που εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2022, με την υποστήριξη του Onassis Culture, και στη συνέχεια παρουσιάστηκε στη Στοκχόλμη. Μέσα από την εγκατάσταση, η Λουκία Αλαβάνου προσκαλεί το κοινό να κάνει ένα ταξίδι στον χρόνο, με μια πλοκή που εκτυλίσσεται γύρω από τα θέματα της γήρανσης και του θανάτου, της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και της οικουμενικής ελευθερίας, του καλλιτεχνικού οράματος και της σημερινής κοινωνικής πραγματικότητας. Ημισφαιρικοί θόλοι και υβριδικά καθίσματα, εμπνευσμένα από τον Τάκη Ζενέτο, αφήνουν -χάρη στην εργονομία τους- ελεύθερους τους θεατές να βιώσουν το φάσμα 360 μοιρών της ταινίας VR. Ο πυρήνας της εγκατάστασης είναι μια 15λεπτη ταινία γυρισμένη με τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας (VR), η οποία μεταφέρει ένα έργο ηλικίας 2.500 ετών του κορυφαίου δραματουργού Σοφοκλή στο παρόν, ατενίζοντας συγχρόνως το μέλλον. Η Αλαβάνου αναμειγνύει με τολμηρό τρόπο ντοκιμαντέρ, μυθοπλασία, πτήσεις με drone, slapstick, βίντεο κλιπ εμπνευσμένα από την ποπ κουλτούρα, εξεζητημένες φάρσες και μια πολύπλοκη τεχνολογία VR 360 μοιρών.

Στις 13 Οκτωβρίου, αμέσως μετά το Όσλο και το σημαντικό μουσικό φεστιβάλ Ultima, κάνει ελληνική πρεμιέρα το Pytheas Travels, μια μουσική σουρεαλιστική κρουαζιέρα από τη Μεσόγειο στις βόρειες χώρες, με επίκεντρο το ταξίδι του Πυθέα, του μεγάλου Έλληνα εξερευνητή της αρχαιότητας. Η παραγωγή, σε μουσική της Νορβηγίδας συνθέτριας και περφόρμερ Maja Solveig Kjelstrup Ratkje, με επιβάτες τέσσερις μουσικούς του Ergon Ensemble και φόντο την προβολή ενός εντυπωσιακού βίντεο των Hypercomf με τοπία της Τήνου και της βόρειας Νορβηγίας, αποτελεί ένα φανταστικό ταξίδι και μια κριτική ματιά στη βιομηχανία του μαζικού τουρισμού και στις επιπτώσεις του στις περιβαλλοντικές, πολιτιστικές και κοινωνικές δομές.

Το φετινό πλήρες πρόγραμμα της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, που εστιάζει σε κοινωνικά και όχι μόνο φαινόμενα και περιλαμβάνει τρανταχτά ονόματα της παγκόσμιας σκηνής, θα ανακοινωθεί αναλυτικά τον Σεπτέμβριο.

Διαβάστε περισσότερα στο onassis.org