Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν 2023-2024: σφιχτό πρόγραμμα χωρίς εκπλήξεις. Βασικό χαρακτηριστικό του ρεπερτορίου για φέτος είναι η προσπάθεια «συμμαζέματος» σε έναν σφιχτό προγραμματισμό, μακριά από τη λογική «σουπερμάρκετ» που δυστυχώς τα τελευταία χρόνια έδειχνε ότι το Θέατρο Τέχνης είχε καταφύγει (ξεστρατίζοντας από τη λογική του ιδρυτή του).

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν ντύνεται στα μπλε αυτή τη χρονιά και με μότο του τους στίχους του Μίλτου Σαχτούρη «Ας μην το κρύβουμε. Διψάμε για ουρανό» παρουσίασε το ρεπερτόριο του στο Αίθριο του Μουσείου  Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, δίπλα στο κτήριο που πρόκειται να στεγαστεί το Μουσείο Καρόλου Κουν.

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου, Μαριάννα Κάλμπαρη μίλησε συγκινημένη μιας και φέτος συμπληρώνονται δέκα χρόνια από τότε που βρέθηκε στο τιμόνι του ιστορικού αυτού θεάτρου, γέννημα του σπουδαίου θεατρανθρώπου Καρόλου Κουν, ο οποίος άνοιξε πραγματικά τα φτερά του ελληνικού θεάτρου επεκτείνοντας τους ορίζοντες του.

Δέκα παραστάσεις αποτελούν το ρεπερτόριο του για φέτος και στις δύο σκηνές του, στο Υπόγειο της Πεσματζόγλου και στην Οδό Φρυνίχου στη Πλάκα, εκ των οποίων δύο είναι επαναλήψεις από την προηγούμενη χρονιά.  Το πρόγραμμά του επίσης περιλαμβάνει μια παιδική παράσταση και την περσινή επιτυχημένη εφηβική παράσταση του. Θα παρακολουθήσουμε «Μεγάλα κείμενα» στο Υπόγειο, «Κλασικές κωμωδίες» στη Φρυνίχου, «Ελληνική δραματουργία» και την «Αγάπη» σε τρεις εκδοχές από τρεις σκηνοθέτιδες.

Βασικό χαρακτηριστικό του ρεπερτορίου για φέτος είναι η προσπάθεια «συμμαζέματος» σε έναν σφιχτό προγραμματισμό, μακριά από τη λογική «σουπερμάρκετ» που δυστυχώς τα τελευταία χρόνια έδειχνε ότι το Θέατρο Τέχνης είχε καταφύγει (ξεστρατίζοντας από τη λογική του ιδρυτή του). Λιγότερες παραστάσεις, περισσότερο επικεντρωμένες σε επίκαιρους θεματικούς άξονες. Το δεύτερο χαρακτηριστικό του ρεπερτορίου του, είναι η εμπιστοσύνη του σε μόνιμους συνεργάτες του (που μπορεί να «διαβαστεί» και ως μονότονη επανάληψη των ίδιων και των ίδιων), αλλά και σε καταξιωμένους σκηνοθέτες με ήδη διαμορφωμένο στίγμα στα θεατρικά πράγματα της χώρας. Δε θα συναντήσουμε στο πρόγραμμα νέους δημιουργούς, ούτε καμία θεατρική πρωτοπορία (ακόμα και η παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου που πλασάρεται –τουλάχιστον από την τοποθέτηση της κ. Κάλμπαρη- ως τέτοια, μάλλον προοιωνίζεται ως μια ακόμη προβοκατόρικη παράσταση από αυτές τις ίδιες που επαναλαμβάνει η καλλιτέχνιδα την τελευταία δεκαετία στο αναμενόμενο ύφος της). Έτσι εκτός από την κλασική πλέον Κιτσοπούλου θα συναντήσουμε στο πρόγραμμα Βασίλη Παπαβασιλείου, Γιάννη Κακλέα, Γιάννη Καλαβριανό, Τάσο Πυργιέρη, Βασίλη Μαυρογεωργίου, Μαριάννα Κάλμπαρη, Θοδωρή Αμπαζή, Σοφία Μαραθάκη, Μαρία Πρωτόπαππα, Μάνο Βαβαδάκη, Ελένη Ευθυμίου. Τρίτο και βασικότερο χαρακτηριστικό είναι η σύμπραξη στις περισσότερες παραγωγές με άλλες ιδιωτικές εταιρείες παραγωγής και θεατρικές ομάδες όπως το ΛΥΚΟΦΩΣ, PANIK THEATER PRODUCTIONS, OΠΕRA, SFORARIS, Performing Arts and Entertainment Ltd, ΑΤΟΝΑλ, ΚΑRT Productions, RMS-ΜΑΤΑROA, Constantly Productions. Αρκετές είναι αυτές που επιχορηγούνται από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Στο Υπόγειο, θα δούμε την περσινή επιτυχημένη «154 Bertha» σε κείμενο της Έλσας Ανδριανού και σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή. Εκεί, ο Γιάννης Κακλέας, απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του θεάτρου, θα κάνει την πρώτη του σκηνοθεσία στη σκηνή του σε μια δική του διαφορετική οπτική της «Δωδέκατης Νύχτας» του Σαίξπηρ, Η Σοφία Μαραθάκη θα μας φέρει το έργο του Dennis Kelly «Love and money» ενώ λίγο αργότερα η Μαρία Πρωτόπαππα θα σκηνοθετήσει το κλασικό έργο του Λόρκα «Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» με τον Χρήστο Στέργιογλου στον ομώνυμο ρόλο. Η Ελένη Ευθυμίου θα παρουσιάσει την «Αγάπη» έργο δικό της και της Σοφίας Ευτυχιάδου. Στην Οδό Φρυνίχου η σεζόν θα ξεκινήσει με τις περσινές «Υπερβολές!»  τα τρία μονόπρακτα των Μαριάννας Κάλμπαρη, Γιάννη Καλαβριανού και Βασίλη Μαυρογεωργίου. Τη σκυτάλη θα κρατήσει ο Γιάννης Καλαβριανός με «Τα κατασκευασμένα συμφέροντα» του Jacinto Benavente, μια κωμωδία του 1907. Eugène Labiche– και Marc Michel  και οι «Οι δύο χέστηδες» από τον  Βασίλη Παπαβασιλείου δεν μπορεί παρά να αποτελεί εγγύηση σπαρταριστής απόλαυσης. Ο Μάνος Βαβαδάκης και οι RMS MATAROA, δίνουν το πολιτικό στίγμα στο ρεπερτόριο με την παράσταση «TANK – Όλη νύχτα εδώ», μιλώντας για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και την επίδρασή τους στην μεταπολιτευτική ιστορία της Ελλάδας. Την Παιδική Σκηνή αναλαμβάνει ο Τάσος Πυργιέρης ο οποίος σκηνοθετεί το έργο του Ανδρέα Φλουράκη «Η ιστορία του σπασμένου καθρέφτη» , διασκευή της «Βασίλισσας του Χιονιού» του Άντερσεν. Για δεύτερη χρονιά θα συνεχιστεί η εφηβική παράσταση «Το γεφύρι της Άρτας και οι λυγερές του Κάτω Κόσμου» σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη.