Την ίδια στιγμή που το ελληνικό τραγούδι στέκεται στην επιφάνεια χιλιοτραγουδισμένων υπονοούμενων, ο Γιάννης Ταυλάς ποζάρει με αυτοπεποίθηση ανθρώπου που έπιασε το νόημα της εποχής. Το νέο – δεύτερο – άλμπουμ του λέγεται: «Τραγούδια μίας χρήσης». Γιατί έτσι;

Ο τραγουδοποιός αποκαλύπτεται: «Αισθάνομαι ότι τα τραγούδια και γενικά η τέχνη στην εποχή μας έχει γίνει μίας χρήσης, κάτι δευτερεύον σε ένα αέναο scroll down στο κινητό.»

Στο album «Τραγούδια μίας χρήσης» συμμετέχουν φιλικά και μοιράζονται ντουέτα μαζί με τον Γιάννη, ο Φοίβος Δεληβοριάς (Πες μου ένα ψέμα), ο Σπύρος Γραμμένος (Ίσως μια μέρα) και η Μαρία Τζόγια (Εγωιστικό τραγουδάκι).

Ο απόφοιτος Λυκείου Γιάννης Ταυλάς γεννήθηκε στην Αθήνα το 1988. Ξεκίνησε τις μουσικές σπουδές στην ηλικία των 8 χρόνων. Είναι συνθέτης, ενορχηστρωτής, μαέστρος, πολύ-οργανίστας, καθηγητής μουσικής και μουσικός παραγωγός. Τον Ιανουάριο του 2022 κυκλοφόρησε ο πρώτος του προσωπικός δίσκος ‘’Τέσσερεις Τριλογίες’’ στον οποίο συμμετέχουν 15 τραγουδιστές και 26 μουσικοί. Έχει ενορχηστρώσει για τη συμφωνική ορχήστρα Δήμου Αθηναίων και την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της Ε.Ρ.Τ.

Είναι ιδρυτικό μέλος των Alcedo folk band από το 2018, μαέστρος της Aνοιχτής Oρχήστρας από το 2021 και εργάζεται στη μουσική εκπαίδευση από το 2010. Αυτή την εποχή εμφανίζεται με τον Σπύρο Γραμμένο και τον Κωνσταντίνο Πουλή σε μουσικές σκηνές σε όλη την Ελλάδα. Η συνέντευξη μαζί του πήγε -κάπως-έτσι, δείτε παρακάτω.

Τραγούδια μίας χρήσης σημαίνει και τέχνη μίας χρήσης; Και μετά την τέχνη μίας χρήσης θα φτάσουμε στους ανθρώπους της μίας χρήσης;

Ουοουυυυυ!!! Σκληρά και σκοτεινά ξεκινάει αυτή η συνέντευξη και δε φοβάμαι, θα μπω και εγώ στο παιχνίδι. Ναι, τραγούδια μίας χρήσης σημαίνει και τέχνη μίας χρήσης, γενικά η φύση της τέχνης είναι να είναι εφήμερη. Μόνο ένα μικρό ποσοστό καλλιτεχνημάτων καταφέρνει να επιβιώνει στον χρόνο, απλά εγώ με αυτό τον τίτλο θέλω να υπογραμμίσω ότι η εποχή μας έχει επιβάλλει λίγο πολύ όλα τα καλλιτεχνικά έργα να γίνονται μίας χρήσης, ένα αέναο scroll down που δε φτάνει πουθενά. Τώρα όσον αφορά στους ανθρώπους, αν έχουν γίνει αυτοί μίας χρήσης δεν θα απαντήσω εγώ, νομίζω ότι απαντάει από μόνη της η πραγματικότητα.

Πόσα επεισόδια από τα Νούμερα είδες;

Έχω δει μέχρι το επεισόδιο με τον Κότσιρα και αυτά τα είδα μέσα στα Χριστούγεννα, περιμένω το Πάσχα για να δω τα υπόλοιπα γιατί μέσα στην καθημερινότητα μου δε βλέπω σειρές.

Τι δεν έχεις κάνει ακόμα στη μουσική που θα ήθελες να κάνεις το συντομότερο δυνατό;

Να κάνω sold out στο ΟΑΚΑ.

Όπου και να ψάξω βρίσκω παντού τον Σπύρο Γραμμένο. Γιατί αυτό; Γιατί αυτός;

Θα ήθελα να μην απαντήσω σοβαρά σε αυτή την ερώτηση αλλά θα συγκρατηθώ. Τον Σπύρο προσωπικά τον θεωρώ τον πιο ταλαντούχο τραγουδοποιό της γενιάς του. Πήγαινα συχνά πυκνά να τον δω να παίζει κάπου πριν συνεργαστούμε, πολύ χαίρομαι που διασταυρώθηκαν οι δρόμοι μας καλλιτεχνικά.

Έχεις ένα τραγούδι που το λένε: “Εγωιστικό τραγουδάκι”, έχεις και ένα άλλο που το λένε:  “Ρομαντικό τραγουδάκι”, γιατί βάζεις το -άκι στα τραγούδια σου;

Προσπαθούσα να γράψω παραδοσιακά τραγούδια από την Κρήτη για αυτό έβαζα την κατάληξη -άκη, αλλά συνειδητοποίησα ότι δεν ήμουν πολύ καλός σε αυτό. Έτσι άλλαξα την ορθογραφία και τα έκανα -άκι. Η άλλη εκδοχή είναι ότι για να ενισχύσω το θεματικό του δίσκου “τραγούδια μίας χρήσης” ήθελα ένα τραγούδι που μιλάει π.χ. για έρωτα και το είπα “ρομαντικό τραγουδάκι”, πώς λέμε “θέλω 10 φέτες κίτρινο τυρί”, ακριβώς έτσι.

Υπάρχουν τα τραγούδια της μίας χρήσης υπάρχουν και εκείνα που δεν παλιώνουν ποτέ. Συμφωνείς με αυτό; Και αν ναι, πες μας ένα τραγούδι που δεν έχει παλιώσει ποτέ;

Το καλύτερο παράδειγμα που έχουμε στην Ελλάδα πιστεύω είναι ο Ερωτόκριτος.

Αν σε καλούσε η ΔΑΠ σε φεστιβάλ της τι θ’ απαντούσες;

1. Πόσα δίνουν;
2. Για πόση ώρα;
3. Και αν μπορώ να πω ό,τι θέλω χωρίς να φάω ξύλο.

Στις μέρες μας το ταλέντο είναι υπερεκτιμημένη αξία;

Στις ημέρες μας το ταλέντο είναι υποτιμημένη αξία.

Πότε και πώς έβγαλες τα πρώτα σου χρήματα από τη μουσική; Τι τα έκανες;

Τα πρώτα χρήματα από τη μουσική όπως όλοι τα έβγαλα στα κάλαντα και δεν θυμάμαι τι τα έκανα, λογικά παιχνίδια και φαγητό.