Ένα έργο τέχνης είναι, πάνω από όλα, μια περιπέτεια του μυαλού, λέει ο Ευγένιος Ιονέσκο. Η τέχνη δεν είναι ένα πράγμα. Είναι ένας τρόπος. 

Και όταν ανακαλύπτεις τον τρόπο που μεγάλοι ζωγράφοι αποτύπωναν στον καμβά τους τις περιπέτειες της έμπνευσής τους και καταφέρνεις να γίνεις μέτοχος του μοναδικού αποτελέσματος που τους καθιέρωσε, είναι μια μαγική στιγμή. Πώς;  Βλέποντας μοναδικά video που απεικονίζουν βήμα-βήμα τον τρόπο που σπουδαίοι ζωγράφοι δούλευαν. Είναι σαν να είσαι εκεί, σαν να ήσουν εκεί… δίπλα τους και ζωγραφίζουν για σένα.

–  ‘Ενας από τους κυριότερους Ισπανούς εκπροσώπους της τέχνης του 20ού αιώνα, συνιδρυτής μαζί με τον Ζωρζ Μπρακ του κυβισμού και με σημαντική συνεισφορά στη διαμόρφωση και εξέλιξη της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης, ο Picasso, δεν θα μπορούσε να μην αποτελεί “αντικείμενο μελέτης. Στο π΄ρωτο βίντεο στο ατελιέ του Vallauris, στη Γαλλία, ζωγραφίζει σε ένα γυάλινο παράθυρο, ενώ η κάμερα βρίσκεται στην άλλη πλευρά. Αυτή η εντυπωσιακή σκηνή προέρχεται από την ταινία Visite à Picasso, μια ταινία του 1950 από τον Βέλγο σκηνοθέτη Paul Haesaerts.

 

 

Στο παρακάτω βίντεο δουλεύει σε μεγαλύτερη επιφάνεια.


 

– Ο Jackson Pollock ηταν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος του αφηρημένου εξπρεσιονισμού. Αποτελεί έναν από τους μείζονες αλλά και δημοφιλέστερους ζωγράφους της Αμερικής και η τεχνική ντρίπινγκ τον καθιέρωσε. Το 1950, ο Hans Namuth πλησίασε τον Jackson Pollock και ζήτησε από τον ζωγράφο αν μπορούσε να τον φωτογραφίσει εν ώρα εργασίας ώστε να αποτυπώσει τη διάσημη τεχνική του. Το αποτέλεσμα δεν ικανοποίησε τον Namuth και ζήτησε από τον Pollock να τον βιντεοσκοπήσει ώστε να συλλάβει την ουσία της δουλειάς του με κίνηση και χρώμα. Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη δεύτερη προσπάθεια του Namuth, μια ταινία δέκα λεπτών, που απλά ονομάζεται Τζάκσον Πόλοκ 51 .

 


 

– Σε αυτή τη σύντομη ταινία από το 1926, έχουμε την ευκαιρία να δούμε τον Ρώσο ζωγράφο Β. Καντίνσκιαπό τους πρωτοπόρους της αποκαλούμενης αφηρημένης τέχνης, καθώς ζωγραφίζει έναν κενό καμβά. Η ταινία γυρίστηκε στην Galerie Neumann-Nierendorf στο Βερολίνο από τον Hans Cürlis, πρωτοπόρο στην παραγωγή ντοκιμαντέρ τέχνης. Εκείνη την εποχή ο Καντίνσκι δίδασκε στο Bauhaus.