του Μάρκου Ψυχάρη //

-Την πήδηξες;
-Όχι. Κάναμε κάτι άλλο…έρωτα.

διάλογος, μικρός, από τη Ρεβάνς

•Στο ertflix προβάλλεται ελεύθερα η Ρεβάνς. Μια από τις σημαντικότερες ελληνικές ταινίες που γυρίστηκαν τη δεκαετία του 1980. Δες την ταινία εδώ: ertflix-ρεβάνς

Η ταινία Ρεβάνς είναι γέννημα μιας εποχής που στα μπαρ Αθήνας και Θεσσαλονίκης έρεαν ιδέες. Που το σεξ θα μπορούσε να είχε πάει αλλιώς. Η λίστα των ναρκωτικών ήταν περιορισμένη. Η λέξη διαφορετικότητα ήταν “άγνωστη”.

Γιατί να δεις τη Ρεβάνς
Αντώνης Καφετζόπουλος στα καλύτερά του. Είναι η εποχή που η ιδιωτική τηλεόραση δεν έχει μπει στη ζωή μας. Και εκείνος μοιάζει να νοιάζεται αληθινά για την κινηματογραφική τέχνη. Το φλερτ του με μια α λα Τζέιμς Ντιν ερμηνεία είναι αρκετά φανερό όσο και οι εικόνες του Τζέιμς Ντιν που συχνά κρέμονται στους τοίχους του σκηνικού.

-Στη Ρεβάνς ο Δημήτρης Πουλικάκος έχει φουλ μαλλί, ερμηνεύει τον γκέι.

-Στη Ρεβάνς βλέπεις τα συστατικά ζωής των Αθηναίων που πια δεν υπάρχουν. Τα τηλεκοντρόλ έχουν μέγεθος τούβλου. Σταθερή αξία βέβαια είναι τα κόκκινα μποτάκια converse που φορά ο Καφετζόπουλος σε σκηνή που μπαίνει σε μπαρ. Το συγκεκριμένο πάνινο παπούτσι παραμένει ίδιο και αναλλοίωτο δεν ξέρω κ εγώ πόσες δεκαετίες τώρα.

-Στη Ρεβάνς η Γιώτα Φέστα παρουσιάζει τη σεξουαλικά χειραφετημένη γυναίκα. Ερωτεύεται, συζεί με δύο άνδρες. Παίζει μαζί τους. Το μομέντουμ ζωής τής κινηματογραφικής ηρωίδας φαντάζει εξωφρενικό για την εποχή. Το καλό με τη Ρεβάνς είναι πως δεν στέκεται στις φεμινιστικές τσιρίδες εκείνων των ημερών. Μιλά για τις ανάγκες και τις ανασφάλειες των πρωταγωνιστών της.

-Στη Ρεβάνς παίζει και η Ελένη Ράντου για ένα λεπτό.

Η περίληψη της Ρεβάνς
Ένας τριαντάρης με εμμονή στις κινηματογραφικές ταινίες, ο Γιάννης, αποφασίζει να ξεφύγει από την καθημερινότητά του και αρχίζει μια ερωτική σχέση με την Εύα, την κοπέλα του αδελφικού του φίλου, Γιώργου. Η σχέση τους διακόπτεται σύντομα. Όταν ξαναβρίσκονται, δημιουργείται ένα ερωτικό τρίγωνο. Ο Γιάννης, σύντομα θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις εσωτερικές του ανησυχίες και τις συγκρούσεις που τού δημιουργεί η σύνθετη αυτή σχέση, καθώς και τα κοινωνικά ταμπού. Η αδυναμία να διεκδικήσει τη ζωή του και η εμμονή του για τις κινηματογραφικές ταινίες, είναι εκείνα κυρίως που θα στριμώξουν τον Γιάννη, όταν οι τρεις ήρωες σκεφτούν σοβαρά τη συγκατοίκηση.

• Ο σκηνοθέτης Νίκος Βεργίτσης εγκλωβίζει στο καλοκαιρινό αστικό τοπίο της δεκαετίας του ’80 το παρορμητικό ερωτικό παιχνίδι τριών νέων σε κρίση ταυτότητας, οι οποίοι πασχίζουν να σηκώσουν το βάρος των αμφιθυμικών συναισθημάτων τους

Η παρουσία της «Ρεβάνς» στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών του Φεστιβάλ των Καννών το 1984, υπήρξε το επιστέγασμα μιας ταινίας που τιμήθηκε και στο 24ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, το 1983. Συγκεκριμένα, απέσπασε τα εξής βραβεία: Καλύτερης ταινίας, Σκηνοθεσίας, Μοντάζ, Α΄ Γυναικείου Ρόλου, Β΄ Ανδρικού Ρόλου, καθώς και Βραβείο Καλύτερης ταινίας από την ΠΕΚΚ (Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου). Επίσης, τιμήθηκε με τα εξής Κρατικά Βραβεία: Καλύτερης ταινίας, Σκηνοθεσίας, Μοντάζ, Α΄ Γυναικείου Ρόλου, Μουσικής.

Σενάριο: Νίκος Βεργίτσης
Διεύθυνση φωτογραφίας: Ανδρέας Μπέλλης
Μοντάζ: Γιάννης Τσιτσόπουλος
Ηχοληψία: Μαρίνος Αθανασόπουλος
Σκηνογραφία: Ραλλού Κούνδουρου, Νίκος Βεργίτσης
Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου
Σκηνοθεσία: Νίκος Βεργίτσης
Παίζουν: Αντώνης Καφετζόπουλος, Γιώτα Φέστα, Πάνος Ηλιόπουλος, Δημήτρης Πουλικάκος, Γιώργος Μοσχίδης, Άντζελα Μπρούσκου, Θάλεια Ασλανίδου, Ήρα Παπαμιχαήλ, Άρης Μαραγκόπουλος, Δημήτρης Γιαννακόπουλος, Ελένη Ράντου, Φοίβος Κωνσταντινίδης, Εύα Βλαχάκου, Ραλλού Κούνδουρου, Γιώργος Πράφτσας, Βάσω Δημητρίου, Ηρώ Λάσκαρη