Ο Τομ Γουέιτς γεννήθηκε στις  7 Δεκέμβρη του 1949. Ένας χαρισματικός καλλιτέχνης με ένα δικό του δρόμο καλλιτεχνικής  έκφρασης. Οι ιστορίες που αφηγείται μέσω της μουσικής τού χάρισαν θαυμαστές σε όλο τον κόσμο. Με την μπλουζ και τη folk μουσική ως επιρροές, θεωρείται ένας από τους κορυφαίους τραγουδοποιούς όλων των εποχών. Αυτός ο φαινομενικά μοναχικός τύπος παράλληλα ως ηθοποιός έχει εμφανιστεί σε αμέτρητες κινηματογραφικές παραγωγές.

10. Ο Τομ Γουέιτς Υπήρξε πυροσβέστης

Πριν αναγνωριστεί ως μουσικός, ο Γουέιτς πέρασε έναν χρόνο δουλεύοντας για την πυροσβεστική υπηρεσία στα σύνορα μεταξύ Καλιφόρνιας και Μεξικού.  Η αμοιβή δεν ήταν μεγάλη και συχνά δήλωνε απογοητευμένος από περιορισμούς στα σύνορα που τους εμπόδισαν στην κατάσβεση των πυρκαγιών.

Μιλώντας στο περιοδικό Interview το 2017, ο Γουέιτς είπε: «Δεν ήταν καλό για τα νεύρα μου, αυτό το είδος εργασίας. Έχω υψηλή αρτηριακή πίεση. Αναστατώνομαι εύκολα. Το να είμαι πυροσβέστης δεν ήταν το κατάλληλο επάγγελμα για μένα.»

Ο Τομ Γουέιτς μέσα από το φακό του Anton Gorbijn πηγή tomwaits.com

9. Ο Τομ Γουέιτς εφηύρε ένα μουσικό όργανο που ονομάζεται «Dumpstalele»

Παίρνοντας έναν μεταλλικό κάδο απορριμμάτων και προσαρμόζοντας χορδές πιάνου πάνω του, ο Waits δημιούργησε κάποτε ένα νέο όργανο που ονόμασε Strata Dumpster, ή Dumpstalele.

8. Ο Τομ Γουέιτς στον πρώτο του κινηματογραφικό ρόλο υποδύθηκε έναν μεθυσμένο πιανίστα

Χάρη στη μακροχρόνια φιλία του με τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Σιλβέστερ Σταλόνε, ο Γουέιτς σημείωσε τον πρώτο του κινηματογραφικό ρόλο στην ταινία Paradise Alley του 1978. Σε αυτό το αθλητικό δράμα, εμφανίζεται για λίγο ως μεθυσμένος πιανίστας με το όνομα Mumbles. Συνεργάζεται με πολλούς επαγγελματίες παλαιστές σε αυτήν την ταινία, συμπεριλαμβανομένων των Terry Funk, Don Kernodle και Uliuli Fifita.

πηγή: tomwaits.com

7. Ο Τομ Γουέιτς έπαιξε σε πολλές ταινίες του Φράνσις Φορντ Κόπολα

Μετά την παραγωγή του σάουντρακ για την ταινία του Κόπολα a «One from the Heart» το 1981, ο Γουέτις εμφανίστηκε σε πολλές από τις ταινίες του σκηνοθέτη – συμπεριλαμβανομένων των Rumble Fish, Dracula, The Outsiders και The Cotton Club.

Ήταν επίσης η φωνή του Captain Hook στο Shrek 2, ο μηχανικός στην ταινία The Book of Eli και ένας ερημίτης στην ταινία του 2019 The Dead Don’t Die.

Ο Τομ Γουέιτς στην ταινία του Τζιμ Τζάρμους – Στην παγίδα του νόμου (Down by Law) 1986

6. Ο Τομ Γουέιτς συλλέγει vintage μεγάφωνα

Κατόπιν πρότασης της συζύγου του Kathleen, ο Γουέιτς άρχισε να ενισχύει τη φωνή του στα τραγούδια του με παλιά μεγάφωνα (ή «bullhorns», όπως είναι γνωστά στις ΗΠΑ). Έγινε συλλέκτης μεγαφώνων από τη δεκαετία του ’80, αγοράζοντας ένα ειδικό μοντέλο με κουδούνι 24 ιντσών από το Navy Bureau of Ships.

Στον πρόλογο ενός βιβλίου για πειραματικά όργανα, ο Γουέιτς  έγραψε: «Είναι ενδιαφέρον να εξερευνήσουμε τα μεγάφωνα για παιδιά, που μπορούν να αλλάξουν μια φωνή από τέρας σε διαστημόπλοιο ή σε ρομπότ.»

5. Ο άντρας στο εξώφυλλο του άλμπουμ “Rain Dogs” δεν είναι στην πραγματικότητα ο Τομ Γουέιτς

Αν και ο άντρας που εμφανίζεται στο εξώφυλλο του άλμπουμ Γουέιτς  του 1985, Rain Dogs μοιάζει σίγουρα με τον τραγουδιστή, στην πραγματικότητα δεν είναι αυτός. Κοιτάζοντας τα έργα του Σουηδού φωτογράφου Anders Peterson, ο Waits εντόπισε αυτήν τη συγκεκριμένη εικόνα. Παρατήρησε πόσο έμοιαζε με τον συγκεκριμένο άνδρα και αποφάσισε να αγοράσει τη φωτογραφία για το νέο εξώφυλλο του άλμπουμ. Πολλοί θαυμαστές έχουν επίσης σημειώσει την παράξενη ομοιότητα μεταξύ του Waits και του ηθοποιού Ron Perlman.

4. Ο Τομ Γουέιτς παντρεύτηκε τη γυναίκα του μέσα σε δύο μήνες αφότου τη γνώρισε

Είναι μαζί μέχρι σήμερα, ο Γουέιτς  και η Kathleen Brennan συνεργάστηκαν για πρώτη φορά στην ταινία του 1981 One from the Heart. Η Brennan ήταν βοηθός σεναριογράφου, ενώ ο Waits έγραφε το soundtrack.  Το ζευγάρι παντρεύτηκε σε ένα διανυκτερεύον παρεκκλήσι στο Λος Άντζελες. Έχουν τρία παιδιά.

3. Ενώ εργαζόταν ως σερβιτόρος πιτσαρίας, ο Τομ Γουέιτς σημείωνε τις συζητήσεις των πελατών για στίχους

Στα τέλη της δεκαετίας του ’60, ο Waits ήταν σερβιτόρος σε μια πιτσαρία στην Καλιφόρνια. Για να παραμείνει δημιουργικός στη δουλειά, συνήθιζε να καταγράφει μερικές από τις συνομιλίες που άκουγε στο εστιατόριο. Δημιούργησε μια ολόκληρη συλλογή φράσεων και ιδεών που του άρεσαν και άρχισε να αναπτύσσει έτσι το μοναδικό του στυλ αφήγησης – το οποίο αργότερα θα εκτόξευε τη μουσική του καριέρα.

2. Ο Τομ Γουέιτς επινόησε τη λέξη «surrural» για να περιγράψει τη μουσική του

Το 1999, κυκλοφόρησε το άλμπουμ του Γουέιτς “Mule Variations”. Ήταν ένας ανεμοστρόβιλος ιστοριών για την αγροτική ζωή στις πολιτείες, με έντονες μπλουζ επιρροές από τον Alan Lomax. Όταν περιέγραψε το νέο του άλμπουμ, ο Waits είπε ότι ήταν «surrural» – μια μίξη των λέξεων «σουρεαλιστικό» και «αγροτικό». Το άλμπουμ έχει πουλήσει έκτοτε πάνω από μισό εκατομμύριο αντίτυπα παγκοσμίως.

Ο Τομ Γουέιτς μέσα από το φακό του Jesse Dylan – πηγή tomwaits.com

1. Ο Τομ Γουέιτς μισεί το Διαδίκτυο, το αποκαλεί «ρομπότ… που καταλαμβάνει όλο τον κόσμο»

Όταν το άλμπουμ του “Bad as Me” διέρρευσε μέσω του Amazon το 2011, επέκρινε το Διαδίκτυο για την καταστροφή της καινούργιας μουσικής.

Σε ένα διαφημιστικό βίντεο για το άλμπουμ, είπε, “Αυτός είναι ο τρόπος που το βλέπω: Αν έχετε γενέθλια και έρθω πιο νωρίς και αρχίζω να τρώω την τούρτα σας και ανοίξω όλα τα δώρα σας και παίζω με τα παιχνίδια σας, θα ήσασταν εντάξει με αυτό;“

Σε μια συνέντευξη στο Pitchfork την ίδια χρονιά, ο Waits είπε για το Διαδίκτυο: «Είναι απαραίτητο, αλλά δεν είναι πραγματικά μέρος του κόσμου μου. Είναι ρομπότ, σωστά; Καταλαμβάνει τον κόσμο. Ποιος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός ενός υπολογιστή;»

πηγή: eightieskids

πηγή εικόνας: anti.com