Μια ομάδα βραβευμένων ντοκιμενταριστών με την ονομασία Rimini Protokoll τολμά να καταπιαστεί με το πόνημα του Αδόλφου Χίτλερ «Ο Αγών μου» (Mein Kampf, 1925-1926). Και να το παρουσιάσει κάτω από την ιδιαίτερή της ματιά, από την Πέμπτη 21 έως και την Κυριακή 24 Απριλίου, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση (Συγγρού 107).

thumbnail_1_MK_Candy Welz_pΕπί σκηνής, θα αναρωτηθούμε αν «Ο Αγών μου» είναι ένα επικίνδυνο και προπαγανδιστικό ανάγνωσμα ή αν πρόκειται απλώς για ένα συνονθύλευμα κοινοτοπιών και παρανοϊκών ιδεολογημάτων. Θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τι διασφαλίζει η συμβολική απαγόρευση της επανέκδοσής του, τη στιμή που σημειώνει ρεκόρ αναγνωσιμότητας ως e-book στο ίντερνετ. Θα αναζητήσουμε την ιστορική, πολιτική και λογοτεχνική του αξία. Θα αναλύσουμε το τι τροφοδοτεί τον «μύθο» του εδώ και ενενήντα χρόνια, ενώ θα δούμε τι λέει, τέλος πάντων, ο Χίτλερ στο βιβλίο αυτό. Κι όλα αυτά βέβαια μέσα από μια ρηξικέλευθη δίωρη παράσταση, την ιδέα, το κείμενο και τη σκηνοθεσία της οποίας υπογράφουν οι Helgard Haug και Daniel Wetzel.

thumbnail_Mein Kampf_posterΟι “Rimini Protokoll”, όντας πιστοί στους όρους ενός «θεάτρου της πραγματικότητας», αντί για επαγγελματίες ηθοποιούς, επιστρατεύουν έναν θίασο από «ειδικούς» επί του θέματος: ιστορικούς και νομικούς ειδικευμένους στο διεθνές δίκαιο και τα ανθρώπινα δικαιώματα, έναν συντηρητή παλιών χειρογράφων, έναν εκ γενετής τυφλό μουσικό παραγωγό, έναν Ισραηλινό δικηγόρο και έναν Τούρκο hip-hop/metalcore καλλιτέχνη και εθνολόγο. Τη δραματουργία και την έρευνα υπογράφει ο Sebastian Brünger, τα σκηνικά και το βίντεο είναι του Marc Jungreithmeier και ο διαδραστικός σχεδιασμός της Grit Schuster. Ερμηνεύουν οι Sibylla Flügge, Anna Gilsbach, Matthias Hageböck, Alon Kraus, Christian Spremberg και Volkan Türeli. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η ομάδα επισκέπτεται τη Στέγη, καθώς είχε παρουσιάσει εκεί, πριν από δύο χρόνια, το “Situation Rooms”, ένα ζωντανό videogame-installation για το εμπόριο όπλων.