του Γιάννη Παναγόπουλου //

Η Ελένη Ουζουνίδου από σκηνής του θεάτρου Vault, για δεύτερη θεατρική σεζόν, είναι “Η Ψιλικατζού”. Μια γυναίκα που δεν χάνει το χαμόγελό της ακόμα και στις πίκρες. Ακόμα και σ’ εκείνες τις δυσβάστακτες στιγμές που επανειλημμένα πέφτει θύμα της τεχνητής, ιατρικής, ελπίδας που της υπόσχεται την πολυπόθητη τεκνοποίηση. «Η Ψιλικατζού» είναι παράσταση βασισμένη στο αιχμηρό, αστείο και βαθιά συγκινητικό μπεστ σέλερ βιβλίο της Κωνσταντίνας Δελημήτρου, σε θεατρική διασκευή – σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά. Είναι η ιστορία μιας γυναίκας που ζει στη Νίκαια και το μόνο που ήθελε ήταν να γίνει μητέρα. Και με ανθρώπινο, αυθόρμητο και ειλικρινή τρόπο βγάζει από μέσα της όλα εκείνα που νιώθει και σπάει τη σιωπή για ένα θέμα – ταμπού, την υπογονιμότητα. Η Ελένη Ουζουνίδου μάς μίλησε για τον θεατρικό της ρόλο αλλά και για τη ζωή της εντός τηλεόρασης στη σειρά “Πέτα τη Φριτέζα” του Αντένα.

-Πείτε μου, για να μπείτε, να κατανοήσετε τον κόσμο της Ψιλικατζούς ποιο ήταν το πρώτο πράγμα που κάνατε;

Διάβασα ολόκληρο το βιβλίο της Κωσταντίνας Δελημήτρου κι αυτό ήταν κι ο οδηγός μου. Κατάλαβα τον χαρακτήρα της, την ευαισθησία της πάνω στα δύσκολα κοινωνικά θέματα: τη φτώχεια, την ανεργία, τον ρατσισμό, την έλλειψη παιδείας, αλλά κατάλαβα και το πόσο σημαντικό ήταν γι’ αυτή να αποκτήσει παιδιά, να τα μεγαλώσει και να τα λατρέψει. Συνειδητοποίησα πως είναι μια γυναίκα πολύ δυνατή που δε φοβάται καθόλου να λέει τα πράγματα με το όνομά τους.

-Η σημασία του κοινωνικού περίγυρου στην ψυχοσύνθεση της Ψιλικατζούς ορίζει και των βαθμό των ενοχών της;

Ελεύθερο πνεύμα η Κωνσταντίνα, μεγαλωμένη από μια γιαγιά με ανοιχτό και πολύ προχωρημένο μυαλό, οι γονείς της όταν ήταν μικροί – η Κωνσταντίνα, η αδερφή κι ο αδερφός της – φύγανε μετανάστες στη Γερμανία, δεν ένοιωσε ποτέ ενοχές για το όνειρο που ήθελε να εκπληρώσει που άλλωστε είναι και το πιο φυσικό πράγμα του κόσμου: ν’ αποκτήσει παιδιά.

-Τελικά η ιατρική γίνεται ολοένα και περισσότερο υπόθεση του μάρκετινγκ;

Θέλει μεγάλη προσοχή και έρευνα σε ό,τι αφορά την υγεία μας, δεν είναι ο κανόνας αλλά υπάρχουν και πολλοί γιατροί, απ’ ό,τι κατάλαβα, που εκμεταλλεύονται ανθρώπους και καταστάσεις.

-Και ξαφνικά η υπογεννητικότητα ακούγεται όλο και περισσότερο. Είμαστε στην εποχή που ένα ταμπού έπεσε και πλέον μπορεί να γίνει μέρος διαλόγου;

Ναι, έπεσε απλώς γιατί είναι η δραματική πραγματικότητα και όλο και περισσότερα ζευγάρια, όλων των ηλικιών, περνούν απ’ αυτόν τον «Γολγοθά».

-Παραστάσεις στο θέατρο. Σίριαλ στην τηλεόραση. Το τάξιμο στη δουλειά, στην έκθεση, τι σημαίνει για την προσωπική σας ζωή;

Φέτος το πρόγραμμά μου είναι πολύ πιο ανθρώπινο. Πέρσι ήταν τρεις παραστάσεις και το σίριαλ. Άλλωστε φέτος η ψιλικατζού παίζεται μόνο την Κυριακή και για λίγες ακόμα παραστάσεις.

-Η τηλεόραση τι σας έχει προσφέρει ως σήμερα;

Μόνο χαρές.

-Έστω και με όρους γειτονιάς η Ψιλικατζού επιλέγει η ζωή της να γίνει θέαμα; Και αν ναι, γιατί η επιλογή να προβάλουμε τις ανάγκες μας, τις τοποθεσίες που επισκεπτόμαστε έγινε εντονότερη από ποτέ;

Καταρχάς η ψιλικατζού έγινε βιβλίο. Το να γίνει θέαμα ήταν η επιλογή του Δημήτρη Καρατζιά που σκηνοθέτησε την παράσταση και που έκανε τη διασκευή του κειμένου. Ένας άντρας, λοιπόν, επικοινώνησε και συγκινήθηκε βαθιά από ένα τόσο γυναικείο θέμα που με παρέσυρε κι εμένα και συναποφασίσαμε να αφηγηθούμε αυτή την τόσο αληθινή και σκληρή ιστορία… Επομένως, το ανέβασμα αυτού του κειμένου δεν έχει καθόλου να κάνει με το φαινόμενο της επίδειξης και της αυτοπροβολής στα κοινωνικά δίκτυα.

-Έχετε πει πως σας αρέσουν τα μικρά θέατρα ή, μάλλον, έχετε πει πως δεν σας ταιριάζουν τα μεγάλα θέατρα. Η Μπιορκ έχει πει πως δεν έχει σημασία πόσοι παρακολουθούσαν τις συναυλίες της. Είτε είναι ένας άνθρωπος είτε χιλιάδες αυτή θα ανέβει στη σκηνή, θα ερμηνεύσει ό,τι είναι να ερμηνεύσει. Δεν προτιμάτε τα μεγάλα θέατρα γιατί τα προτιμούν πολλοί θεατές; Ή γιατί το περιβάλλον μιας μεγάλης παραγωγής περιέχει καλλιτεχνικούς συμβιβασμούς;

Το δεύτερο, το δεύτερο.

-Ποιο είναι το αγαπημένο σας σημείο στην Αθήνα (ως σήμερα) και γιατί;

Το σπίτι μου για ευνόητους λόγους ..

-Όταν σχεδόν άγνωστοι ρωτούν “Τι δουλειά κάνεις;” και απαντώ ‘’Δημοσιογράφος’’ η επομένη ερώτηση που έρχεται “μηχανικά” είναι: “Σε ποιο κανάλι;”. Σας έχει συμβεί το ίδιο; Να απαντήσετε την ίδια ερώτηση λέγοντας “Ηθοποιός” και να σας ρωτήσουν “Σε ποιο σίριαλ παίζεις;”; Αν σας έχει συμβεί αυτό μπορείτε να μου φέρετε ένα παράδειγμα;

– Ναι, στο παρελθόν σε οδηγούς ταξί κι έτσι αποφάσισα να λέω ότι είμαι φιλόλογος κι όλα καλά.

ίνφο
“Η Ψιλικατζού”
Συγγραφέας: Κωνσταντίνα Δελημήτρου
Δραματουργική επεξεργασία – Διασκευή – Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καρατζιάς

Παίζουν: Ελένη Ουζουνίδου, Άννα Ψαρρά

Έως τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου

Ημέρες παραστάσεων
Κάθε Κυριακή στις 21:15 και Δευτέρα στις 19:00
Διάρκεια70′ (χωρίς διάλειμμα)

•Πολυχώρος Vault Theatre Plus
Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός

Τιμές εισιτηρίων
Γενική είσοδος: 13 ευρώ
Προπώληση Viva: 12 ευρώ : https://www.viva.gr/tickets/venues/polyxoros-vault/
Φοιτητές / Σπουδαστές / Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων / ΑμΕΑ / Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ): 10 ευρώ