Γιάννης Παναγόπουλος

Με όρους mainstream η Κατερίνα Κυρμιζή δεν “υπάρχει”, ίσως δεν “υπήρξε” ποτέ. Τα τραγούδια της είναι υπέροχα, στέκονται στον χρόνο χωρίς να λιώνει η αξία τους, όμως δεν χωρούν σε μεγάλες πίστες με πρώτα τραπέζια, δεν χωρούν στη στεναχωρημένη πρόζα των έντεχνων σκηνών. Αυτή η ερμηνεύτρια με τον σύντροφό της, συνθέτη Νίκο Γρηγοριάδη, παραδίδουν τις τελευταίες δύο δεκαετίες ακουστική ποπ μουσική που όταν φτάνει στα αφτιά σου θέλεις να μάθεις περισσότερα για την αφεντιά της.  Την Κυριακή 13 Μαρτίου το ζευγάρι παίρνει τις κιθάρες του και με την πολύτιμη συμμετοχή του μαέστρου και πιανίστα Άκη Μουχλιανίτη, ανεβαίνει στη σκηνή του θεάτρου “Κάτω από τη Γέφυρα” για να παρουσιάσουν τραγούδια από την πολύχρονη δισκογραφία τους («Στην πίσω τσέπη του Blue Jean», «Νυχτερινό», «Αλφάδι», «Το κοράλλι», «Αν δε μ’ αγαπάς», «Η Παραμυθένια», «Είμαι καλά», «Χαμένες Γιορτές» κ.α.), κομμάτια από το πρόσφατο άλμπουμ του Νίκου Γρηγοριάδη «Ο Βασιλιάς Της Λύπης», αλλά και διασκευές των Λέοναρντ Κοέν, Μανώλη Χιώτη, Βασίλη Τσιτσάνη κ.ά. που το μουσικό δίδυμο λατρεύει να πειράζει.

-Θυμάμαι τα πρώτα σου τραγούδια και μαζί τους θυμάμαι τον εαυτό μου την εποχή που κυκλοφόρησαν. Δεν είχα λευκά μαλλιά, ήμουν περισσότερο άνετος οικονομικά, οι δουλειές έρχονταν μόνες τους (δεν τις έψαχνα) κτλ κτλ. Εσύ όλο αυτό το διάστημα, από την εποχή των πρώτων σου μουσικών κυκλοφοριών στο σήμερα, τι έκανες; Τι θυμάσαι;

Στη ζωή μου δεν βιώνω τον χρόνο σαν μια ευθεία γραμμή ματαιότητας που οδηγεί στη φθορά. Για εμένα ο χρόνος είναι εδώ και τώρα. Ήταν και εξακολουθούν να είναι πολύ δημιουργικά χρόνια. Τα καλύτερά μου! Έμαθα πάρα πολλά, κέρδισα πολλά, χειραφετήθηκα. Έκανα αρκετούς δίσκους! Σε κάποιους μόνο τραγούδησα, σε κάποιους έγραψα και τα τραγούδια, σε άλλους έπαιξα, σε όλους όμως έκανα την επεξεργασία και συν-παραγωγή. Πήρα πτυχίο και δίπλωμα στην κλασική κιθάρα – μελέτησα καθημερινά εφτάωρα για αυτό, εργάστηκα κι εργάζομαι ακόμα σε ωδεία. Έμαθα να επεξεργάζομαι ήχο και εικόνα και έκανα μαζί με τον τραγουδοποιό, συνεργάτη και αγαπημένο μου σύζυγο Νίκο Γρηγοριάδη, παραπάνω από δεκαπέντε βιντεοκλίπ. Το πιο σημαντικό από όλα: γέννησα και ανάθρεψα, μια υπέροχη κόρη που είναι πλέον φοιτήτρια ψυχολογίας. Είμαι ακόμα σαράντα έξι, είμαι καλά και παρόλο τον ζόφο που μας ζώνει έχω ιδέες και όρεξη που δεν είχα στα είκοσι μου.

-Πόλεμος ξανά στην Ευρώπη. Τι σου λέει το γεγονός;

Ότι ο βίαιος διδάσκαλος που τον λένε Πόλεμο έχει αποτύχει να μας μάθει οτιδήποτε. Κάθε πόλεμος είναι μια πληγή στο σώμα της ιστορίας. Το ότι κοιμάμαι ήσυχη στο κρεβάτι μου και με απασχολούν οι μεταξωτές μου θλίψεις είναι προνόμιο σε έναν κόσμο που το συμφέρον, η απληστία, η κακία και η ηλιθιότητα βασιλεύουν. Είμαι πάντα έτοιμη για το χειρότερο γιατί το χειρότερο σε αυτή τη γη είναι ο ίδιος ο άνθρωπος. Τόση ευφυΐα και τόσα λόγια σπαταλημένα… για να κρύψει ότι δεν αγαπά κανέναν, δε σέβεται κανέναν∙ πως κατά βάθος μισεί τον ίδιον του τον εαυτό! Σε τέτοιες ιστορικές στιγμές κάθε άνθρωπος αναγκάζεται να επιλέξει τους λόγους για τους οποίους θέλει να ζήσει!

“-Τι είναι νέο στο ελληνικό τραγούδι;

-Νέο; Τίποτα! Μόνο αυτό το ελεεινό, ρατσιστικό, μισογυνικό παραλήρημα μικροαστικής υποκουλτούρας που μεγαλοπιάνεται, που λέγεται τραπ! Αν ακούσετε κάτι άλλο πέρα από αυτό δείξτε μου και σε μένα.”

-Ποιο τραγούδι έχεις στο repeat αυτό το διάστημα;

Την 9η συμφωνία του Μπετόβεν σε διεύθυνση του Θεόδωρου Κουρεντζή με την ορχήστρα musicAeterna. Είναι ακόμα διαθέσιμη στον ιστότοπο του Μεγάρου Μουσικής, για όποιον θέλει να τη δει. Είχα να την ακούσω ολόκληρη πολλά χρόνια και έχω πάθει ψύχωση με αυτή την εκτέλεση.

-Τι είναι νέο στο ελληνικό τραγούδι;

Νέο; Τίποτα! Μόνο αυτό το ελεεινό, ρατσιστικό, μισογυνικό παραλήρημα μικροαστικής υποκουλτούρας που μεγαλοπιάνεται, που λέγεται τραπ! Αν ακούσετε κάτι άλλο πέρα από αυτό δείξτε μου και σε μένα. Γιατί, και να υπάρχει κάτι νέο, δεν το ακούμε! Τα έντεχνα ραδιόφωνα της Αθήνας, λατρεύουν τα Playlist με τραγούδια που είτε σαραντάρισαν πια, είτε είναι νέα μα μοιάζουν με παλιά, είτε είναι ανούσιες και κάποιες φορές, ανόσιες διασκευές.

-Πως φτάσαμε στην κατάσταση που μόλις περιέγραψες;

Να φταίει ο πλεονασμός τραγουδιστών «περσόνες» που δεν έχουμε συνθέτες, τραγουδοποιούς και συγκροτήματα στο προσκήνιο; Να φταίει το κακό μας ριζικό; Το ότι πρέπει να… «φιλήσεις» το δαχτυλίδι κάποιου… «Πάπα» της δισκογραφίας για να σου δώσουν λίγο χώρο στα ερτζιανά; Τι να πω! Στο ραδιόφωνο τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια άτυπη λογοκρισία, μια ομερτά, ένα μεταξύ μας ΜΕΤΑΧΑ! Δεν περνάει όποιος κι όποιος! Ακατανόητη και αδιανόητη η κατάσταση! Μαρασμός και σαπίλα θανάτου! Κάποτε δυσανασχετούσα, τώρα αδιαφορώ. Αυτό μας αξίζει γιατί αυτό είναι ο μέσος Έλληνας! Καψούρα, κλαψούρα, ψευτοκουλτούρα, τσιτάτα στιχάκια και «τραγούδια για το τίποτα γραμμένα». Οτιδήποτε αυθεντικό ή εξοντώνεται ή απαξιώνεται ή εγκολπώνεται στο υπάρχον σύστημα και κάνει αυτά τα οποία κορόιδευε όταν ήταν εκτός, για να επιβιώσει. Κατά βάθος είναι ζήτημα παιδείας. Είναι ζήτημα ηθικό και βαθιά πολιτικό!

-Τι θα ακούσουμε στο live που ετοιμάζετε;

Με τον Νίκο Γρηγοριάδη διαλέξαμε τα πιο αγαπημένα μας τραγούδια από τη δισκογραφία μας, είτε την κοινή είτε την προσωπική, και θα σας τα παρουσιάσουμε με δυο κιθάρες και ένα πιάνο. Είναι η πρώτη φορά που θα παίξουμε σε θέατρο και έχω μεγάλη ανυπομονησία.

INFO
Κυριακή 13 Μαρτίου 21:00
Είσοδος: 10€ (αριθμημένες θέσεις)
Προπώληση εισιτηρίων: www.viva.gr ,στο δίκτυο της viva και στα Public
https://www.viva.gr/tickets/music/katerina-kyrmizi-nikos-georgiadis/
Θέατρο «Κάτω από τη Γέφυρα»
Πλατεία Καραϊσκάκη, Γιαννοπούλου 1, Νέο Φάληρο
Τηλέφωνο θεάτρου: 210 4816200

* Ο χώρος του θεάτρου διαθέτει δωρεάν Parking.
* Το θέατρο έχει πρόσβαση για άτομα ΑΜΕΑ.
* Ο χώρος τηρεί όλες τις συστάσεις και λειτουργεί σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας, για την διεξαγωγή των εκδηλώσεων σε κατάλληλες συνθήκες ασφαλείας σε σχέση με τον COVID-19. Ακολουθεί σχολαστικά όλα τα πρωτόκολλα υγιεινής και αποστάσεων, ώστε κανείς να μη διστάσει και στερηθεί το αγαθό της ψυχαγωγίας.
* Οι εισερχόμενοι στο χώρο πρέπει να έχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης, καθώς ο χώρος είναι COVID-FREE.
* Ανήλικοι 12 – 17 ετών απαραίτητη η προσκόμιση self-test.
* Η αίθουσα του θεάτρου, καθώς και οι υπόλοιποι χώροι του (φουαγιέ, καμαρίνια) εξαερίζονται με συνεχή ροή καθαρού αέρα.
* Πριν και μετά από κάθε παράσταση θα υλοποιείται απολύμανση όλων των χώρων που κινήθηκε το κοινό, οι καλλιτέχνες και το τεχνικό προσωπικό.