γράφει ο Μάρκος Ψυχάρης //

Το περιστατικό είναι αληθινό. Ξεκινά από ελβετικό αεροδρόμιο. Το τσεκ ιν έγινε στην ώρα του. Η επιβίβαση το ίδιο. Οι επιβάτες είχαν πάρει τα μέτρα τους. Η πτήση για την Ελλάδα ήταν βαρετή. Βαρετή είναι πάντα.  Η συγκεκριμένη πτήση από την Ελβετία δεν έγινε πέρυσι το Μάιο. Δεν έγινε τον περασμένο Δεκέμβρη. Έγινε προχτές. Δεν υπήρξε κανένας υγειονομικός έλεγχος πριν την πτήση. Προφανώς δεν έγινε στη διάρκειά της. Έγινε αφού το αεροσκάφος προσγειώθηκε στην Αθήνα. Στην Αθήνα λοιπόν ένας από τους επιβάτες – ασυμπτωματικός – ανιχνεύτηκε προσβεβλημένος από τον νέο κορονοϊό. Οι υπόλοιποι επιβάτες ήταν καθαροί. Πια είναι σε καθεστώς καραντίνας για δεκαπέντε μέρες.

•Πριν πάμε παρακάτω να πούμε πως στην Ελβετία έχουν καταγραφεί περί τα 30.598 κρούσματα. Τα 27.600 ανάρρωσαν. Ενώ 1603 άνθρωποι πέθαναν από Covid19

Λίγο πριν την άρση του τουριστικού lock down ας σκεφτούμε τις πολιτικές που εφαρμόζουν οι χώρες που επικοινωνούν αεροπορικά με την Ελλάδα. Κάθε χώρα, κάθε αεροδρόμιο μπορεί να κάνει του κεφαλιού του; Με όρους πανδημίας οι ελβετικές αρχές στη συγκεκριμένη περίπτωση έστειλαν μια υγειονομική βόμβα στην Ελλάδα. Αν και εκείνη δεν είχε λάβει – την αυτονόητη – υγειονομική πρόνοια τότε απλώς ένας φορέας του νέου κορονοϊού θα μπορούσε να έχει μολύνει και άλλους.

Το άνοιγμα των συνόρων της Ελλάδας για τους τουρίστες από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και της ζώνης Σένγκεν εν γένει αλλά και από το Ισραήλ, αναμένεται να γίνει το αργότερο την 1η Ιουλίου, ενδεχομένως και από τις 15 Ιουνίου.

•Η Ανοσία της Αγέλης φαντάζει ως σιωπηρή συμφωνία ανάμεσα στους παράγοντες του τουρισμού. Και εδώ εγείρεται το ερώτημα αν εκείνοι είναι περισσότερο ισχυροί από τους κανόνες προστασίας. Με τα αεροπλάνα καθηλωμένα στο έδαφος. Με τους παράγοντες του τουρισμού να έχουν ξεμείνει από πελάτες, το θέαμα μιας πρώην δημοφιλούς παραλίας χωρίς λουόμενους και γκαρσόνια που θα πηγαινοφέρνουν κοκτέιλ φαντάζει τρομακτικό

Πριν την εκκίνηση, έστω και καθυστερημένα, της τουριστικής σεζόν μάς είναι δύσκολο να φανταστούμε υγειονομικό προσωπικό να τεστάρει επιβάτες πτήσεων που θα φτάνουν από το εξωτερικό. Και μετά; Μετά την ανταλλαγή κρουσμάτων και φορέων του κορονοϊού ποιος θα χρεωθεί την ευθύνη διασποράς του σε περίπτωση επανάκαμψής του;